خدمات پشتیبانی شبکه و نگهداری شبکه
یکی دیگر از فعالیتهای شرکت نتمارک در زمینه خدمات شبکههای کامپیوتری و فناوری اطلاعات ، خدمات پشتیبانی شبکه و سختافزار و نگهداری از شبکههای کامپیوتری میباشد. پشتیبانی شبکههای کامپیوتری در حال حاضر یکی از بزرگترین نیازهای شرکتها ، مؤسسات و سازمانها در حوزه انفورماتیک میباشد. چرا که با رشد و نفوذ فناوری اطلاعات در تمامی حوزههای کسب و کار موجب شده است که نیاز مبرم و شدیدی در زمینه نگهداری و پشتیبانی کامپیوتر و شبکه ، تجهیزات شبکههای کامپیوتری و سرویسهای مرتبط با آن برای صاحبان کسب و کار احساس گردد.
پشتیبانی شبکههای کامپیوتری و یا به عبارتی نگهداری شبکه ، از کلیدیترین و مهمترین فعالیتهای شرکت پشتیبانی شبکه نتمارک میباشد. این مجموعه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند بهترین خدمات پشتیبانی شبکه ، کامپیوتر ، سختافزار و نرمافزار را به مشتریان خود ارائه دهد. این خدمات شامل مجموعهای از خدمات میباشد که در نهایت منجر به پیشگیری از مشکلات و یا رفع و رجوع مشکلات به وجود آمده در زمینه شبکه میگردد.
خدمات پشتیبانی شبکههای کامپیوتری را میتوان به دو بخش کلی دسته بندی کرد :
۱- پشتیبانی سخت افزار شبکه
۲- پشتیبانی نرم افزار شبکه
پشتیبانی سخت افزار شبکه
پشتیبانی سخت افزار شبکه شامل نگهداری از کلیه تجهیزات سخت افزاری در حوزه آی تی و شبکه مانند تجهیزات پسیو شبکه ، سرورها ، رک ، سوئیچ ، روتر ، دوربینهای مداربسته ، سیستمهای کامپیوتری و تجهیزات اداری مانند پرینتر ، فکس ، اسکنر و … میباشد.
پشتیبانی نرم افزار شبکه
پشتیبانی نرم افزار شبکه بخشی از خدمات اکتیو شبکه میباشد که شامل نگهداری از نرم افزارها ، رفع ایرادات احتمالی آنها ، پیشگیری از وقوع ایرادات و مشکلات ، نصب نرمافزارهای شبکه ، نصب و آپدیت ویندوز سرور ، نگهداری اطلاعات و دیتاهای شرکت است. بک آپ گیری و پشتیبانگیری از تمامی اطلاعات و نرم افزارهای موجود و مستندسازی تمامی اطلاعات مرتبط با شبکه نیز بخشی از این خدمات میباشد.
اولویت نتمارک در بخش پشتیبانی شبکه ، ارائه خدمات در سریع ترین زمان ممکن می باشد. ما معتقدیم که خدمت رسانی سریع در این بخش از مهم ترین فاکتورهایی است که برای شرکتها اهمیت فراوان دارد.
نحوه ارائه خدمات به مشتریان
در حال حاضر کلیه خدمات مرتبط با پشتیبانی شبکه و نگهداری از تجهیزات کامپیوتری ، در شرکت نتمارک محدود به استان تهران میباشد.
خدماتی که شرکت نتمارک در این بخش برای رفع ایرادات و مشکلات شبکه ارائه میدهد ، معمولاً به چهار روش انجام میشود :
1. از طریق سیستم تیکتینگ : در این روش مشتریان ، مشکلات خود را از طریق سیستم ارسال تیکت به صورت کتبی با کارشناسان در میان میگذارند و کارشناسان ما نیز در سریع ترین زمان ممکن به صورت آنلاین پاسخگوی آنها خواهند بود.
2. به صورت تلفنی : بعضی از مشکلات میبایست به صورت تلفنی و شفاهی به کارشناسان اعلام گردد و یا بالعکس کارشناسان ما برای حل مشکلات باید به صورت تلفنی مشتریان عزیز را راهنمایی کنند.
3. به صورت ریموت : در این روش کارشناسان برای حل بعضی از مشکلات نیاز دارند تا به سیستم مورد نظر از راه دور با نرمافزارهایی که مخصوص این کار میباشند به اصطلاح ریموت زده و مشکل کاربر را مستقیماً بر روی سیستم حل کنند.
4. به صورت حضوری : در بسیاری از مواقع لازم است تا کارشناس به صورت حضوری در محل شرکت مشتریان اقدام به ارائه خدمات نماید و مشکلات آنان را به صورت حضوری بر طرف نماید.
قرارداد پشتیبانی شبکه
ارائه خدمات در شرکت نتمارک در قالب قراردادهای مشخص و به صورت سالیانه میباشد. این قراردادها متناسب با نیاز و تقاضای شما ارائه میگردد. به طور کلی شرکت نتمارک سه مدل قرارداد خدماتی در این زمینه ارائه میدهد که بر اساس تقاضای مشتریان ممکن است قرارداد نهایی ، ترکیبی از هر ۳ مدل باشد :
۱– قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه : این قرارداد بر روی ارائه خدمات تخصصی و حرفهای در زمینه شبکه و تجهیزات و نرمافزارهای مرتبط با آن متمرکز میباشد. در این قرارداد ، خدمات از نظر فنی در سطح بالاتری نسبت به سایر قراردادها ارائه میگردد. کارشناسانی که در این زمینه خدمترسانی میکنند ، مهندسین شبکه با تجربه بالا میباشند.
۲– قرارداد خدمات پشتیبانی سیستمها و تجهیزات اداری : در این نوع قرارداد نگهداری و تعمیر کامپیوترها و تجهیزات اداری ائم از پرینتر ، اسکنر و … از اهمیت بیشتری برخورداد است. ارائه خدمات کامپیوتری به شرکتها از نظر سطح دانش نسبت به خدمات شبکه پایینتر بوده و تکنسینهای کامپیوتر مسئول ارائه این خدمات میباشند. به این دسته از خدمات در اصطلاح خدمات HelpDesk گفته میشود.
۳ – قرارداد خدمات پشتیبانی IT : این نوع قرارداد در واقع ترکیبی از خدمات تخصصی شبکه و خدمات پشتیبانی سیستمها میباشد. البته خدمات جانبی دیگری نیز در این نوع قراردادها ارائه میگردد مانند پشتیبانی تجهیزات دوربین مداربسته ، نگهداری از دستگاههای الکترونیکی مانند سیستمهای هوشمند اتاق سرور ، دستگاه حضور و غیاب ، برق اضطراری UPS و … . در واقع این خدمات تمامی نیازهای آی تی در سطوح مختلف را تحت پوشش قرار میدهد.
حالتهای حضور کارشناس پشتیبانی در محل مشتری
ساعتهای حضور کارشناس در محل مشتری در تمامی قراردادهای فوق بسته به نوع قرارداد به شکلهای مختلفی انجام میپذیرد :
حالت ۱ – کارشناس پشتیبانی جهت رفع مشکل : در این حالت کارشناس صرفاً تا زمانی در محل مشتری حضور خواهد داشت که مشکل یا مشکلات مربوطه را حل کند و بعد از رفع آن از محل مشتری خارج میگردد.
حالت ۲ – کارشناس پشتیبانی مقیم نیم روز : در این حالت کارشناس به اندازه یک نیم روز کاری در محل مشتری در زمانبندی مشخص حداقل یک روز در هر ماه و حداکثر بر اساس نیاز مشتری ، حضور خواهد داشت ، حتی اگر از قبل مشکلی وجود نداشته باشد.
حالت ۳ – کارشناس پشتیبانی مقیم تمام وقت : در این حالت کارشناس مانند یک کارمند در محل مشتری به صورت تمام وقت حضور خواهد داشت. کارشناس پشتیبان مقیم در محل ، بر اساس نیاز مشتری ممکن است حداقل یک روز تا حداکثر تمام روزهای کاری در یک ماه در محل مشتری حضور داشته باشد.
در هر سه حالت کارشناس بر اساس قرارداد اولیه ممکن است در هر هفته یک نوبت و یا چند نوبت در محل مشتری حضور پیدا کند. در نهایت بسته به انتخاب حالتهای حضور کارشناس ، تعداد حضور کارشناس در هر ماه و همچنین نوع قرارداد پشتیبانی ، هزینه خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتر نیز تغییر خواهد کرد.
هدف ما بالابردن بهره وری و افزایش راندمان کاری شماست
در تمامی این قراردادها شرکت نتمارک اخلاقاً و قانوناً متعهد میگردد که حافظ منافع مشتریان خود و همچنین تمامی اطلاعات مهم آنان بوده و با تمام تلاش و در سریعترین زمان ممکن ، در صدد حل مشکلات آنان برآید ، تا مشتریان ما با کمترین مسئله و دغدغهای در این زمینه مواجه بوده و با بالاترین راندمان کاری به کسب و کار خود بپردازند.
تماس با ما
جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه های خدمات پشتیبانی شبکه با ما تماس بگیرید
"ما همیشه پاسخگوی شما هستیم"
تلفن تماس : 26100584(9821+)